نکات خرید یخچال که باید به آنها توجه کنید.

0
2906
نکات خرید یخچال در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

نکات خرید یخچال :

حال در سری مقالات راهنمای خرید یخچال می پردازیم به موضوع وسیله ای که در زندگی انسان ها کاربرد خیلی زیادی دارد بپردازیم، میتوان گفت یخچال دستگاهی سرد کننده است که کار خود را در چندین مرحله با استفاده از یک بازدارنده حرارتی برای عبور گرما از داخل دستگاه به خارج از آن طراحی شده است، امروزه شرکتهای زیادی انواع یخچال را تولید میکنند که برای خرید آن ها باید نکاتی را رعایت کنید، در ادامه این مقاله شما را با نکاتی که هنگام خرید یخچال باید بدانید آشنا میکنیم.

اطلاعاتی درباره کاربرد یخچال؛

از یخچال میتوان برای نگهداری مواد غذایی که باید دور از گرما نگهداری شوند و ممکن است فاسد شوند استفاده شود. نخستین یخچالی که ابداع شد در سال ۱۷۴۸ توسط شخصی به نام ویلیام کولین بود که طراحی بسیار ساده ای داشت، پس از مدتی دانشمندان نوع پیشرفته آن را رونمایی کردند.

اجزایی که در ساخت یخچال به کار میرود؛

در ساخت یخچال از اجزای مختلفی استفاده میشود که برای عملکرد آن لازم هستند، قطعاتی که در زیر گفته شده است جزء وسایل ضروری یخچال هستند و اگر یکی از آن ها حذف شود دستگاه به طور صحیح کار نمیکند.

یکی از نکات خرید یخچال ، موتور یخچال است:

موتور یا کمپرسور یک قطعه اصلی در یخچال است که به صورت جعبه سیاه رنگی میباشد، موتور یخچال به دو قسمت الکتریکی و مکانیکی تقسیم میشود و در داخل جعبه ای از جنس فولاد قرار میگیرد. قسمت الکتریکی موتور یخچال با استفاده از یک الکتروموتور عملکرد قسمت مکانیکی را کنترل میکند.

در قسمت مکانیکی کمپرسور یک سیلندر وجود دارد که با کمک هسته موتور الکتریکی پیستون کار خود را شروع می کند، پیستون هر باری که حرکت میکند باعث عمل خنک سازی دستگاه میشود.

اوپراتور:

با استفاده از موتور یخچال گاز داخل اوپراتور به جریان میافتد که این امر باعث جلوگیری از داغ شدن موتور میشود و دستگاه را خنک نگه میدارد.

کندانسور:

هنگامی که کمپرسور کار خود را انجام میدهد پس از مدتی گرما تولید می کند زیرا گاز داخل آن خارج میشود ولی با استفاده از کندانسور دمای کمپرسور کنترل می شود.

نکات خرید یخچال در ژورنال نوبشو

  نکات خرید یخچال

لوله مویی:

یکی از مهمترین مراحلی که باعث خنک کنندگی یخچال میشود با استفاده از لوله مویی صورت میگیرد، این ابزار وظیفه دارد گاز فریون را به نقطه جوش برساند.

گاز داخل یخچال:

در یخچال های اولیه از گاز آمونیاک استفاده میکردند، این نوع گاز به سلامت انسان آسیب میرساند به همین خاطر گاز فریون جایگزین گاز آمونیاک شد. گاز فریون سلامت انسان را به خطر نمی اندازد و هنگام مخلوط شدن با رطوبت به فلزات صدمه نمیزند به همین دلیل نسبت به گازهای دیگر قیمت بالایی دارد، این گاز بدون بو است و افراد نمیتوانند آن را حس کنند. یکی دیگر از انواع گاز ها R600 نام دارد که کاربرد زیادی دارد و دارای قیمت ارزانی است.

نکات خرید یخچال در ژورنال نوبشو

نکات خرید یخچال

نکاتی که برای نگهداری از یخچال باید بدانید؛

  • غذاهایی که گرم هستند را بلافاصله داخل یخچال قرار ندهید زیرا این امر باعث جلوگیری از انتقال دمای بالای یخچال به خارج از آن میشود و این گونه فشار زیادی به موتور یخچال وارد میشود و کارکرد آن افزایش پیدا میکند.
  • از زیاد باز کردن درب یخچال خودداری کنید تا دمای داخل آن با محیط اطراف یکسان نشود و دستگاه آسیب نبیند.
  • به طور مرتب دستگاه را تمیز کنید زیرا اگر گرد و غبار وارد کمپرسور شود باعث مختل شدن عملکرد آن میشود.
مطالب پیشنهادی
دلایل برتری گاز رومیزی اخوان نسبت به سایر محصولات مشابه، آشنایی دارید؟

انواع برند های یخچال؛

همان طور که میدانید در بازار برندهای مختلفی از یخچال وجود دارد مانند: برند های آمریکایی، آسیایی، اروپایی، هر کدام از این برندها انواع مختلفی یخچال تولید میکنند، در حال حاضر کشور ما موفق به تولید یخچال های با کیفیت، قدرت بالا، ظاهر زیبا و … شده است علاوه بر این قیمت مناسبی دارند.

نکات خرید یخچال که باید به آنها توجه داشته باشید :

اگر قصد خرید یخچال دارید باید اطلاعات کافی را در مورد آن بدانید، در واقع همه ما در خرید یخچال به ماندگاری و کیفیت آن خیلی اهمیت میدهیم زیرا از آن به عنوان یک سرمایه گذاری استفاده میکنیم، در خرید یخچال باید به عوامل بسیار زیادی توجه داشت مثلأ بر اساس بودجه ای که دارید میتوانید نوع آن را انتخاب کنید.

یکی دیگر از عواملی که هنگام خرید یخچال باید به آن توجه کنید قیمت آن است زیرا یخچال ها قیمت های مختلفی دارند و طبق همین مورد طبقه بندی میشوند، همچنین عوامل زیادی روی قیمت آن تأثیر میگذارند.موقع خرید یخچال به میزان برق مصرفی آن توجه کنید علاوه بر این باید گنجایش آن را طبق نیازتان مد نظر بگیرید.

ظرفیت یخچال معمولاً بر اساس جمعیت خانواده انتخاب میشود همچنین فضایی که برای آن در نظر گرفتهاید باید با حجم آن تناسب داشته باشد. اگر تعداد اعضای خانواده تان کم است میتوانید یخچالی انتخاب کنید که گنجایش آن کمتر است.

نکات خرید یخچال در ژورنال نوبشو

نکات خرید یخچال

ارتباط سایز یخچال با انرژی مصرفی آن؛

یک فاکتور مهم برای خرید یخچال اندازه آن است، هر چه سایز یخچال بزرگ تر باشد انرژی زیادی مصرف میکند. موقع خرید یخچال به ستاره ها و حروف انگلیسی آن توجه کنید زیرا نمایانگر مصرف انرژی هستند، در صورتی ستارههای زیادی داشته باشد به معنای این است که انرژی مصرفی نرمالی دارد همچنین اگر حروف آن از A شروع شود یعنی انرژی کمتری استفاده میکند.

سعی کنید یخچالی را خریداری کنید که مجهز به آب سردکن است، چرا که برای نوشیدن آب سرد باید بطریهای زیادی را داخل یخچال قرار بدهید و هنگام مصرف آن مجبور هستید درب یخچال را بیش از اندازه باز کنید، این امر موجب افزایش کارکرد یخچال میشود لذا با استفاده از آب سردکن میتوان بدون ارتباط با داخل یخچال میزان زیادی از مصرف انرژی را کاهش داد.

در صورتی که قصد خرید یخچال با کیفیت دارید باید به جنس آن توجه کنید، یکی از نکات خرید یخچال که باعث افزایش طول عمر یخچال تأثیرگذار است جنس آن میباشد.

 

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید