تفاوت اجاق گاز رومیزی و اجاق گاز مبله

0
4112
اجاق گاز رومیزی در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

 آیا می‌دانید در انتخاب اجاق گاز رومیزی و اجاق گاز مبله کدام گزینه انتخاب بهتری خواهد بود؟

بسیاری از افراد برای خرید اجاق گاز با این سوال رو به رو می شوند که کدام یک از انواع اجاق گاز بهتر می باشد، اجاق گازهای رومیزی یا اجاق گازهای مبله؟ افراد باید به موارد زیادی برای انتخاب نوع مبل توجه نمایند. به عنوان مثال باید به فضای کافی برای قرار دهی اجاق گاز در آشپزخانه توجه نمایند و یا هزینه ای که برای خرید اجاق گاز باید پرداخت نمایند را مد نظر داشته باشند. به طور کلی اجاق گازهای رومیزی بسیار راحت تر جا به جا می شوند و علت آن هم وزن پایین تر و سبک تر آن نسبت به اجاق گازهای مبله است. پس از این که اجاق گاز رومیزی در مکان مورد نظر قرار داده شد، مکان جا به جایی آن همانند اجاق گازهای مبله وجود نخواهد داشت . از دیگر ویژگی های اجاق گازهای مبله می توان به دارا بودن فر اشاره کرد. بسیاری از افراد به جای خریدن اجاق گاز جدا و فر جدا، ترجیح می دهند از یک اجاق گاز مبله که دارای فر باشد استفاده کنند. به هر حال اجاق گازهای رومیزی از نظر ظاهر، کیفیت، زیبایی و مقاوم بودن دارای برتری می باشند و با توجه به سلیقه های مختلف تنوع زیادی را دارند که ما در این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید اجاق گاز به مزایا و معایب هر کدام می پردازیم تا شما خرید راحت تری داشته باشید. با ما همراه باشید.

اجاق گاز رومیزی در ژورنال نوبشو

آیا می دانید یک اجاق گاز رومیزی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

امروزه افراد برای زیبایی بیشتر و اشغال کردن فضای کمتری از آشپزخانه علاقه ی زیادی به خرید گازهای رومیزی پیدا کرده اند. استفاده از اجاق گاز رو میزی نسبت به اجاق گازهای مبله، فضای آشپزخانه را بسیار شیک و مدرن می کند و ظاهری آراسته را به فضای آن می بخشد. اجاق گازهای رو میزی را از جهات مختلف مانند جنس، مدل و … می توان دسته بندی کرد که بیشتر افراد جنس اجاق گاز را الویت قرار داده و تقسیم بندی را با توجه به جنس آن انجام می دهند. به طور کلی هنگامی که قصد خرید یک گاز صفحه ای را دارید باید به نکات گفته شده در این قسمت توجه ویژه ای را داشته باشید.

  • جنس اجاق گاز:

مهمترین نکته در انتخاب یک اجاق گاز از هر نوع و مدلی، جنس آن می باشد. جنس یک اجاق گاز میزان ماندگار و مقاوم بودن آن را مشخص خواهد کرد. تمامی اجاق گازهای آشپزخانه در دو جنس اصلی شیشه ای و استیل تولید می شوند. سلیقه ها در انتخاب مدل بسیار متفاوت هستند امام باید این موضوع مهم را مد نظر داشت که کیفیت بدنه ی اجاق گاز و راحتی تمیز شدن از مهمترین ملاک های یک اجاق گاز خوب می باشند و باید مورد توجه قرار بگیرند.

  • دوام و ماندگاری:

از مهمترین ملاک های خرید هر وسیله ای دوام و ماندگار آن طی سال های استفاده می باشد. بسیاری از افراد بر این باورند که اجاق گاز رومیزی که از جنس شیشه است طی استفاده دچار آسیب شده و ترک می خورد. این یک تصور کاملاً اشتباه است زیرا کیفیت و دوام آن به مقدار بالایی به برند تولید کننده ی دارد. هیچ گونه حرارت و آشپزی و … به اجاق گازهای رومیزی شیشه ای و حساس آسیب وارد نمی کند مگر افراد به دلایل مختلف با استفاده از وسایل مختلفی مانند دریل و … اقدام به سوراخ کردن صفحه ی اجاق گاز نماید.

  • راحتی تمیز کردن صفحه اجاق گاز رومیزی:

راحت بودن و سریع تمیز شدن صفحه های اجاق گاز یکی دیگر از خصوصیات اجاق گاز رومیزی خوب می باشد. به طو معمول و رایج اجاق گازهای رومیزی که از جنس استیل می باشند به تمیز کردن هر روز احتیاج ندارند چرا که میزان کم تری از گرد و غبار و لکه های غذایی را به خود جذب می کنند. هنگام تمیز کردن صفحه اجاق گاز رومیزی که از جنس استیل است باید از یک دستمال مرطوب و سرکه یا تمیز کننده استفاده کرد. از مهمترین مواردی که در ارتباط با اجاق گاز رومیزی باید به آن توجه کرد این است که دارای ظاهری بسیار زیبا و شیک می باشد اما خیلی سریع چربی و لکه های غذایی را نمایان کرده و احتیاج به پاک کردن بعد از هر بار آشپزی دارد.

  • میزان توان حرارتی اجاق گاز رومیزی:

برای بسیاری از افراد توان حرارتی اجاق گاز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد زیرا هر چه میزان حرارت و توان اجاق گاز بالاتر باشد، سرعت در آشپزی بالاتر و میزان لذت بردن از آن نیز افزایش پیدا می کند. در افرادی که دارای خانواده ی پرجمعیتی هستند نیاز به اجاق گاز صفحه ای با شعله و توان بالا بیشتر وجود دارد. هنگام خرید اجاق گاز رومیزی می توانید در این ارتباط از فروشنده سوال کنید تا اجاق گازی متناسب با نیاز شما را معرفی نماید. به عنوان مثال افرادی که دارای آشپزخانه ی کوچکی از نظر ابعاد هستند و تعدار افراد خانواده بسیار کمی دارند می توانند از اجاق گازهای رومیزی دو شعله که بسیار مناسب است، استفاده کنند.

  • برند تولید کننده ی اجاق گاز رومیزی:

از مهمترین موارد و نکات قابل توجه هنگام خرید اجاق گاز، برند تولید کننده ی آن می باشد. امروزه اجاق گازهای با کیفیت بسیار بالایی در بازار وجود دارد و برای داشتن کیفیت بالا لزومی به خرید اجاق گازهای خارجی با هزینه های گزاف وجود نخواهد داشت. به بیان ساده تر می توان گفت افرادی که توانایی پرداخت هزینه های بالا را برای خرید اجاق گازهای رومیزی برند های خارجی ندارند می توانند با خرید اجاق گازهای رومیزی تولید داخلی با هزینه ی بسیار پایین تر، می توانند از محصولات تلید داخل، با همان کیفیت محصولات خارجی استفاده کنند.

مطالب پیشنهادی
با انواع اسپرسو ساز و عوامل موثر در کیفیت و قیمت آشنا شوید

اجاق گاز رومیزی در ژورنال نوبشو

انواع اجاق گازهای رومیزی کدام اند و چه ویژگی هایی دارند؟

با توجه به این که در آپارتمان های امروزی و آشپزخانه ها ابعاد کوچک تر شده و افراد برای زیبایی و مدرن بودن انتخاب های جدیدتری را دارند، تولید و عرضه ی گازهای صفحه ای با تنوع بیشتری انجام می شود. انواع اجاق گازهای صفحه ای با توجه به جنس اجاق گاز در سری تجهیزات آشپزخانه تقسیم بندی می شوند و عبارت اند از:

  • استیل:

از مهمترین ویژگی های اجاق گاز رومیزی استیل، مقاوم بودن و ماندگاری بالایی است که دارند . این مدل از اجاق گازها دارای دوام بالاتری هستند و میزان بسیار کمی از چربی و لکه های غذایی را به خود می گیرد. این نوع اجاق گاز رومیزی برای خانواده های پرجمعیتی بسیار مناسب می باشد زیرا تمیز کردن آن، با سهولت بیشتری انجام می شود.

  • شیشه ای:

اجاق گازهای رومیزی از جنس شیشه مقاوم می باشند و جنس شیشه ی آن سکوریت نشکن است. این نوع از اجاق گازهای داری ظاهری بسیار زیبا و شیک می باشند و در صورتی که از برند های معتبر خریداری شود، داری گارانتی می بشند و هیچ گونه نگرانی در ارتباط با شکستن آن وجود نخواهد داشت. برای پاک کردن این نوع اجاق گاز رومیزی باید از یک دستمال خیس و مقداری شیشه پاک کن استفاده شود. از دیگر ویژگی های این نوع از اجاق گازهای رومیزی می توان به کثیف شدن مداوم اشاره کرد و باید به مرتب و پس از هر آشپزی، تمیز و پاک شود.

  • شیشه استیل:

یک مدل دیگر هم وجود دارد که ترکیبی از استیل و شیشه می باشد. مهمترین ویژگی که مزیت این نوع اجاق گاز نیز محسوب می شود این است که مقاومت اجاق گازهای استیل و زیبایی و شیک بودن اجاق گازهای رومیزی شیشه ای را همراه با هم دارد. با استفاده از این نوع افراد می توانند یک اجاق گاز رومیزی داشته باشند که هم از مقاومت بالایی برخوردار باشد و راحت تمیز شود، و در کنار این مقومت و تمیزی سریع، بسیار شیک و زیبا باشد.

 

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید