نکاتی برای زمان تعویض تسمه تایم ال ۹۰

0
12322
زمان تعویض تسمه تایم در ژورنال نوبشو
1.7/5 - (3 امتیاز)

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

زمان تعویض تسمه تایم خودرو ال ۹۰

وظیفه تسمه تایم ال ۹۰

زمان تعویض تسمه تایم: همانطور که در سری مقالات راهنمای خرید تسمه تایم اشاره شد، تسمه تایم در خودرو اهمیت زیادی دارد و این سیستم می تواند سرعت گردش میل سوپاپ را با قسمت دیگر از سیستم خودرو یعنی میل لنگ با همدیگر هماهنگ کرده تا در این بخش از خودرو این سیستم ها درون محفظه ای که وجود دارند بتوانند عمل احتراق را به راحتی و بدون ایجاد هیچ نوع مشکلی در نظر گرفته و این اقدام را تسمه تایم به درستی در خودرو ال ۹۰ انجام می دهد. ( برای خرید تسمه خودرو به سایت نوبشو مراجعه نمایید )

هر یک از قطعات خودرو اهمیت و کارکرد خاصی دارد که همه این نوع فرآیندها با هم می تواند باعث شود که ماشین با کیفیت بیشتری حرکت کرده و مقاومت آن افزایش یابد تا از این طریق خودرو وظیفه ای که دارد را به آسانی انجام دهد و مشکلی به وجود نیاید.

تسمه تایم یکی از مهم ترین اجزای خودرو شناخته می شود که در این مورد سرعت گردش میل را در داخل قسمت های درونی خودرو هماهنگ کرده و از این طریق خودرو به راحتی حرکت می کند.

به عبارت دیگر تسمه تایم شروع کننده عمل اصلی موتور می باشد و در این مورد برای تراکم و مکش خودرو تسمه تایم فعالیت می کند که این اقدامات به راحتی صورت گیرد، همچنین در ارتباط با تخلیه گاز در خودرو و احتراق، تسمه تایم موثر است و کارکرد این قطعه ها را عملکرد واقعی تسمه تایم نمایان می کند.

زمان تعویض تسمه تایم در ژورنال نوبشو

عمر مفید تسمه تایم ال ۹۰

از شرکت های معتبر لازم است تسمه تایم ال ۹۰ خریداری شود تا مشکلی وجود نداشته باشد و عملیات تعویض در این موارد به راحتی صورت گیرد، عمر تسمه تایم ال ۹۰ به نوع ماشین نیز بستگی دارد و برای برخی ماشین ها چون خودرو ال ۹۰ عمر تسمه تایم در حد بالاتری است.

البته لازم به ذکر است که عملکردی که خودرو دارد در این زمینه اهمیت زیادی می یابد و بهتر این است که برای بررسی زمان تعویض تسمه تایم از طریق نمایندگی های معتبر اقدام شود تا مشکلی برای خودرو به وجود نیاید.

زمان تعویض تسمه تایم در ژورنال نوبشو

اهمیت تعویض تسمه تایم ال ۹۰

یکی از نکات مهمی که برای تعویض تسمه تایم ال ۹۰ باید مد نظر قرار گیرد مربوط به این است که تسمه تایم نباید پاره شود زیرا در مواردی که تسمه تایم پاره گردد و راننده از این مسأله آگاه نشود امکان اینکه خسارت مالی خیلی بیشتری به فرد وارد شود در حد زیادی افزایش می یابد و در این زمینه برای سرنشینان خسارت جانی را ایجاد می کند.

تمامی قطعات ماشین چون تسمه تایم ال ۹۰ بعد از مدتی ممکن است استهلاک یابند و دچار مشکل شود و اگر افراد زمان خاصی را برای تعویض تسمه تایم در نظر نگیرند و بی توجهی شود ممکن است خطراتی را به همراه داشته باشد که برای جلوگیری از به هم ریختن حرکت سوپاپ ها باید زمان مناسب انتخاب گردد.

با برخورد سوپاپ ها و… ممکن است دیگر قسمت های ماشین نیز آسیب ببیند و از این طریق مشکلاتی به وجود آید که برای جلوگیری از این مسأله باید در زمان های مشخص برای تعویض کردن یا بررسی وضعیت تسمه تایم زیر نظر متخصصان اقدام کرده تا با این کار بتوان از خسارت بیشتر خودداری کرد.

ژورنال نوبشو

زمان مناسب برای تعویض و خرید تسمه تایم ال ۹۰

زمان خاصی برای تعویض تسمه تایم ال ۹۰ وجود دارد و در این مورد تعویض باید به صورت دوره ای و در زمان های خاصی توسط شرکت های مجاز انجام پذیرد اما در موارد دیگری امکان دارد که در عملکرد خودرو ال ۹۰ ایراداتی به وجود آید که دلیل اصلی این نوع آسیب ها تسمه تایم ماشین شناخته شود و اگر تسمه تایم ال ۹۰ در این زمینه تعویض نگردد در به وجود آمدن مشکلات در خودرو تأثیر زیادی می گذارد.

یکی از راه های تشخیص اینکه آیا نیاز می باشد تسمه تایم ال ۹۰ تعویض گردد یا خیر، از طریق وضعیت ظاهری خودرو و تسمه تایم این کار انجام می پذیرد.

دلایل تعویض تسمه تایم ال ۹۰

در مواردی که ترکی در قسمتی از تسمه تایم ال ۹۰ به وجود آید و این ترک کاملا مشخص باشد ممکن است که مشکلاتی را به وجود آورد و برای جلوگیری از آن می توان تسمه تایم را تعویض کرد.

از بین رفتن دندانه ها نیز می تواند در تسمه تایم دلیلی باشد که نیاز به تعویض آن به شدت وجود داشته باشد و این مسأله دلیلی است که عمر تسمه تایم به اتمام رسیده است.

در مواردی که موتور به درستی و به شکل تنظیم شده کار نمی کند می توان تسمه تایم ال ۹۰ را مورد بررسی قرار داد.

در برخی موارد اگر تسمه تایم محکم نباشد این امکان وجود دارد که در مواقعی که دور موتور بیشتر می شود مشکلاتی شکل گیرد و دلیل آن همان تسمه تایم باشد.

اگر فرد بخواهد خودروی خود را روشن کند و استارت بزند اما در این زمینه مشکلی داشته باشد ممکن است تسمه تایم مشکل داشته و لازم باشد این قطعه بررسی گردد زیرا در این زمینه اگر تسمه تایم ال ۹۰ سالم نباشد ممکن است در زمان استارت دادن عملکرد صحیحی نشان داده نشود و نیاز به تعویض تسمه تایم ال ۹۰ باشد.

مطالب پیشنهادی
نکات مهم تعویض تسمه تایم ال90

اگر تسمه تایم مشکلی داشته باشد امکان دارد سوخت بیشتری در ارتباط با خودروی ال ۹۰ استفاده شود یا گازی که از اگزوز بیرون می آید در حد زیادی است و دود حاصل از این تسمه تایم بیش از حد مشخص گردد که در این موارد بهتر این است که تسمه تایم ال ۹۰ بررسی شود.

ژورنال نوبشو

نکاتی برای زمان تعویض تسمه تایم ال ۹۰

لازم است نکات مهمی را برای تعویض تسمه تایم در نظر گرفت تا این تعویض به درستی انجام شود. بهتر این است که تعویض از طریق شرکت هایی که اعتبار بالایی دارند صورت گیرد و در این مورد تمامی معلقات دیگری که همراه با تسمه تایم ال ۹۰ می باشد در این قسمت تعویض شود.

سایت نوبشو در این زمینه اطلاعات درستی را در اختیار شما می گذارد و مناسب ترین زمان برای تعویض تسمه تایم را در نظر می گیرد.

در مواردی که لازم است تسمه تایم ال ۹۰ تعویض شود لازم است که این قطعه را در ماشین باز کرده و با نمونه ای خاص که اصلی می باشد این تسمه تایم را تعویض کرد. در این قسمت در زمان تعویض تسمه تایم ال ۹۰ لازم است شیارهایی که میل سوپاپ دارد تکانی نخورد و در حالت افقی این شیارها باشند.

تسمه تایم را با مهره ای از غلتک که در این سیستم وجود دارد باید به میزان کمی شل کرد و در این مورد بعد از اینکه غلتک باز می شود می توان تسمه تایم را از قسمت مورد نظر جدا کرد و زمان تعویض تسمه تایم ال ۹۰ است.

لازم به ذکر است که در مواقعی که تسمه تایم ال ۹۰ تعویض می گردد دقت فراوانی شود و چرخ دنده ای که در میل لنگ می باشد به هیچ عنوان سقوط نکند.

ژورنال نوبشو

موارد مهم در ارتباط با تسمه تایم ال ۹۰

اینکه تسمه تایم ال ۹۰ در چه جایی نصب می شود و قرارگیری این قطعه در چه جایی است دارای اهمیت زیادی می باشد زیرا در مواردی که تسمه تایم ال ۹۰ جا به جا شود در این مورد اختلال ایجاد می گردد و در کار موتور اختلال به وجود می آید.

اگر از طریق نمایندگی های اصلی برای تعویض تسمه تایم ال ۹۰ اقدام شود افراد می توانند اطمینان یابند که تسمه تایم نو برای این کار استفاده می گردد و اصلی می باشد.

دقت به برچسب هایی که تسمه تایم دارد می توان به افراد این اطمینان را بدهد که تسمه تایم اصلی استفاده شده و در این مورد مشکلی وجود ندارد.

سرویس های دوره ای باید برای خودرو ال ۹۰ زیر نظر کارشناسان انجام پذیرد تا خودرو دچار مشکلی نشود.

کارشناسان فنی خودروی ال ۹۰ به افراد این پیشنهاد را می کنند که در مسافت هایی که بیش از ۶۰ هزار کیلومتر ماشین حرکت می کند این قطعه را در خودرو تعویض کرده و برای جلوگیری از ایجاد خطرات این کار را انجام داد.

زمان تعویض تسمه تایم در ژورنال نوبشو

 

معرفی بهترین تسمه تایم در نوبشو

تسمه خودرو نوبشو

لیست قیمت انواع تسمه خودرو در نوبشو

لوازم یدکی خودرو در نوبشو

لیست قیمت لوازم یدکی خودرو در نوبشو

جلوبندی خودرو در نوبشو

لیست قیمت جلوبندی و تعلیق در نوبشو

تسمه تایم دانگیل مدل ED107RP22 مناسب برای پراید

برند:دانگیل
نوع تسمه:تایمینگ
مدل تسمه:دندانه دار
مناسب برای:پراید
عمر مفید:۸۰۰۰۰ کیلومتر
شماره فنی:ED۱۰۷RP۲۲
نحوه اطلاع از زمان تعویض:پیمایش خودرو

تسمه تایم کنتیننتال مدل CT1065مناسب برای پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و موتور tu5

برند:بدون برند
نوع تسمه:تایمینگ
مدل تسمه:دندانه دار
مناسب برای:سمند , پژو ۲۰۶ , پزو ۲۰۷ , رانا

تسمه تایم کنتیننتال مدل CT754 مناسب برای پژو ۴۰۵/پارس/سمند

برند:کنتیننتال
نوع تسمه:تایمینگ
مدل تسمه:دندانه دار
مناسب برای:پژو ۴۰۵ , سمند , پژو پارس
شماره فنی:CT ۷۵۴

کیت تسمه تایم کنتیننتال مدل CT 754 مناسب برایپژو ۴۰۵ سمند و پژو پارس

برند:کنتیننتال
نوع تسمه:تایمینگ
مدل تسمه:دندانه دار
مناسب برای:پژو ۴۰۵ , سمند , پژو پارس

تسمه تایم کنتیننتال مدل CT495 مناسب برای سمند EF7 و دنا

برند:کنتیننتال
نوع تسمه:تایمینگ
مدل تسمه:دندانه دار
مناسب برای:سمند , دنا

تسمه تایم رایکالتون مدل ۱۳۴RT1077 مناسب برای پژو ۲۰۶ تیپ ۵

برند:رایکالتون
نوع تسمه:تایمینگ
مدل تسمه:دندانه دار
مناسب برای:پژو ۲۰۶ تیپ ۵ , پژو ۲۰۶ تیپ ۶
سایر توضیحات:۱۳۴ دندانه مناسب موتور TU۵ تکنولوژی آلمان

تسمه تایم کنتیننتال مدل CT1024-107Z مناسب برای پراید و تیبا

برند:کنتیننتال
نوع تسمه:تایمینگ
مدل تسمه:دندانه دار
مناسب برای:پراید , تیبا
عمر مفید:۶۰۰۰۰۰
شماره فنی:CT ۱۰۲۴ ۱۰۷Z

کیت تسمه تایم گتس مدل ۱۳۲RP27/4 مناسب برای ال ۹۰

برند:گتس
نوع تسمه:تایمینگ
مدل تسمه:دندانه دار
مناسب برای:رنو ال ۹۰
عمر مفید:۷۰۰۰۰کیلومتر

Originally posted on ۰۶/۱۶/۱۳۹۹ @ ۱۰:۴۶ ق.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید