قیمت واشر سر سیلندرخودرو

0
4417
قیمت واشر سرسیلندر در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

هر آنچه در باره راهنمای خرید واشر سرسیلندر باید بدانیم:

یکی از دلایلی که موجب احتراق واشر سرسیلندر می‌شود این است که آب رادیاتور کاهش یافته است به طوری که این کار باعث نیروی زیادی به موتور و واتر پمپ می شود در این صورت فرد باید جهت تعویض قیمت واشر سرسیلندر را بالاتر پرداخت کند.

آشنایی با واشر سر سیلندر

موتور خودرو از دو بخش مهم سیلندر و سرسیلندر تشکیل شده است این دو بخش از همدیگر جدا هستند و هر کدام از آن ها باید به طور جداگانه روغن سوزی شود، جریان‌ رد شدن روغن و آب در شکاف های درون موتور به جایگاه وصل شدن سیلندر و سرسیلندر خاتمه می یابد همچنین کوچک ترین برخورد روغن و آب باعث مشکلات جدی برای موتور می شود، واشر سر سیلند در جایگاه وصل شدن این دو قسمت قرار می گیرد در حقیقت این قطعه جریان روغن و آب را از یکدیگر متمایز می‌کند و دو بخش موتور را انسجام می کند.

انواع واشر سر سیلندر

واشر سرسیلندر سالم نوعی از آن می ‌باشد که موقع تعویض، سر سیلندر عملکرد طبیعی دارد، واشر سر سلیندر کلفت نوعی دیگر از این وسیله است که برای موتور هایی که سر سیلندر آن ها کف تراش شده است کاربرد دارد.

قیمت واشر سرسیلندر در ژورنال نوبشو

قیمت واشر سرسیلندر

نشانه های خرابی واشر سرسیلند چیست؟

در صورتی که هرکدام از نشانه های زیر مشاهده نمودید باید سریعاً اقدام به تعویض واشر سرسیلندر کنید؛

  • موتور لرزش دارد .
  • موتور عملکرد طبیعی خود را ندارد و بسیار ضعیف عمل می کند.
  • حرارت موتور افزایش پیدا می‌کند.
  • آب رادیاتور کاهش پیدا کرده است.

علت سوخته شدن واشر سرسیلندر چه می تواند باشد؟

این نوع واشر دارای ماندگاری محدودی است و حداقل ۱۰ سال دوام دارد پس از این مدت زمان دچار سوختگی و آسیب دیدگی می شود، اگر حرارت موتور بیش از حد نرمال باشد به سر سیلندر آسیب می رسد در مواقعی که محفظه رادیاتور آب کمی دارد، شیلنگ های ورودی خروجی رادیاتور آسیب دیده اند، رادیاتور دچار مشکل شده است و در آن سوپاپ می باشد واشر سرسیلندر دچار سوختگی خواهد شد.

تعویض واشر سرسیلندر

قیمت تعویض واشر سرسیلندر بستگی به عوامل مختلفی دارد و از سوی متخصص فنی صورت می ‌گیرد همچنین احتیاج به باز کردن موتور و ارزیابی سرسیلندر از سوی تراشکار دارد، در شرایطی که موتور حرارت بسیار زیادی دارد ممکن است سر سیلندر کج شود بنابراین با وسایل مخصوصی نزد تراشکار تعمیر می شود.

واشر سر سیلندر ها به دلیل اینکه انواع گوناگونی دارند و در مدل های متنوعی ساخته می شوند هر کدام مشخصات فنی به خصوصی دارند علاوه بر این برند واشر سرسیلندر روی مشخصات آن تأثیر می ‌گذارد زیرا هر کدام از برند ها مربوط به یک کشور جداگانه است.

قیمت واشر سرسیلندر در ژورنال نوبشو

قیمت واشر سرسیلندر

نکاتی که باید در رابطه با واشر سرسیلندر خودرو بدانید

واشر سرسیلندر یکی از اجزای اصلی و کاربردی سیستم موتور می باشد به همین دلیل برای اینکه از هزینه‌های اضافی تعمیر خودرو بپرهیزید باید نکاتی را مورد بررسی قرار بدهید.

مطالب پیشنهادی
قیمت شمع spark plug

موقع خرید به برند واشر سرسیلندر توجه کنید.

به جنس واشر سرسیلندر توجه نمایید که هیچ زدگی نداشته باشد.

سعی کنید از مراکز معتبر آن را خریداری نمایید.

-مشخصات واشر سرسیلندر

نیروی جمع شده و آتش‌سوزی در سیلندر به مراتب زیاد است و همین امر موجب می ‌شود تا گاز در برخی از شرایط نشتی پیدا کند و این امر موجب آسیب دیدگی به واشر سرسیلندر خواهد شد در این صورت هزینه زیادی را برای شما به دنبال دارد، واشر سرسیلندر باید بتواند گرما را بخوبی عبور دهد در واقع هر دفعه ای که سر سیلندر باز می شود یک واشر جدید باید جایگزین واشر قدیمی شود یکی از مشخصات این قطعه ارزان بودن آن است و باید خاصیت تراکم پذیری مطلوبی داشته باشد.

در حال حاضر بلوکی سیلندرها وزن کمی دارد و کشش آن ها زیاد می باشد، در بعضی از موتورها جنس بلوک و سرسیلندر متفاوت می باشد، به سرسیلندر گرمای بیش از اندازه ای برخورد کند و پیچ‌های آن نیروی زیادی را تحمل می‌ کنند و در نهایت واشر دچار آسیب می ‌شود لذا جنس واشر باید طوری باشد که حرارت زیادی را تحمل کند.

-عوامل مؤثر بر قیمت واشر سرسیلندر

یکی از عواملی که روی قیمت واشر سرسیلندر تأثیر می گذارد مارک آن می باشد.

به دلیل اینکه واشر سرسیلندر را باید توسط افراد متخصص تعویض کنید باید هزینه‌ای را پرداخت نمایید.

هر کدام از خودروها دارای واشر سرسیلندر بخصوصی هستند و این موضوع روی قیمت واشر سرسیلندر تأثیر گذار می باشد.

این نوع قطعه دارای اندازه های متفاوتی می باشد به گونه ای که اندازه آن در قیمت واشر سرسیلندر نقش مهمی دارد.

هرچه کیفیت محصول بالاتر باشد مسلماً قیمت آن افزایش پیدا می کند سعی کنید از محصولی که مرغوبیت زیادی دارد استفاده کنید تا دچار آسیب‌ های احتمالی نشود.

قیمت تعمیر واشر سر سیلندر خودرو با توجه به نوع اتومبیل و کیفیت آن متفاوت است.

در صورتی که به موقع واشر سرسیلندر تعویض نکنید ممکن است ایراد های بزرگتری را در سیستم موتور خودرو به وجود آورد.

سایت نوبشو یکی از سایت‌های کاربردی است که محصولات مرغوب و با کیفیتی را ارائه می‌دهد علاوه بر این نسبت به فروشگاه ها هزینه ناچیزی را دریافت می‌ کند زیرا تمام واسطه های از تولید به مصرف حذف می شود، اگر وقت کافی ندارید و می خواهید با قیمت ارزانی محصول با کیفیتی را تهیه کنید بهتر است به نوبشو ( موتور جستجوی کالا ) مراجعه کنید.

در پایان از تمامی کسانی که این مقاله را مطالعه نمودند متشکرم و امیدوارم از خواندن آن لذت برده باشید.

 

Originally posted on ۰۶/۲۰/۱۳۹۹ @ ۴:۰۵ ق.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید