آموزش ساده و تصویری تعویض لنت عقب پژو۴۰۵

0
6649
تعویض لنت عقب پژو 405 در نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

در رابطه با لنت ترمز چه اطلاعاتی دارید؟

در ابتدا سعی بر این داریم که اطلاعاتی کلی در رابطه با راهنمای خرید لنت ترمز بیان کنیم تا به خوبی با وظیفه این قطعه از ماشین آشنایی داشته باشید. به این نکته توجه کنید که لنت ترمز علی رغم حجم کم آن وظیفه بسیار مهمی را در یک ماشین بر عهده دارد و با عملکرد اشتباه آن ممکن است که سلامت سرنشینان خودرو به خطر افتد، پس حتما به تعویض لنت عقب پژو۴۰۵ در زمان مشخص توجهی ویژه داشته باشید.

لازم به ذکر است که ماشین در هنگام ترمز کردن به این علت متوقف می شود که بین لنت ترمز و روتر ترمز یک اصطحکاکی به وجود می آید و همین اصطحکاک سرعت ماشین را کاهش می دهد و در صورت تداوم ترمز گیری ماشین شما متوقف می شود، حال که با وظیفه این قطعه مهم آشنا شدید، در ادامه مطالب دیگری را در رابطه با تعویض آن بیان خواهیم کرد که برای شما مفید خواهد بود.

آیا می دانید برای تعویض لنت عقب پژو۴۰۵ به چه ابزاری نیاز دارید؟

به این نکته مهم توجه داشته باشید که تعویض لنت ماشین بدون داشتن ابزارهای مناسب امکان پذیر نخواهد بود، پس اگر قصد دارید که خودتان لنت ماشین را عوض کنید، در ابتدا توجه کنید که ابزارهای لازم را در اختیار داشته باشید. آچار چرخ، انبردست، چکش، پیچ گوشتی، جک خرک، سیم چین و لنت عقب از جمله ابزاری هستند که شما باید در اختیار داشته باشید.

تعویض لنت عقب پژو405 در ژورنال نوبشو

مراحل تعویض لنت عقب پژو۴۰۵

در ابتدا شما باشید پیچ های چرخ ماشین را باز کنید، توجه داشته باشید که بعد از این مرحله باید ماشین خود را در دنده قرار دهید و ترمز دستی را هم بکشید تا مشکلی برای شما پیش نیاید، این نکات اهمیت بالایی در مراحل دیگر دارد و با بی توجهی به همین نکات به ظاهر ساده برای خود درد سرهایی را به وجود می آورید.

در مرحله بعد شما باید کاسه چرخ ها را در آورید، برای این کار می توانید بر روی ایمن کاسه ها ضربه بزنید تا از جای خود خارج شوند، در مرحله بعد باید به آهستگی و دقت بالا لنت های قدیمی را با سیم چین از محل خود خارج کنید و سپس لنت های جدید را به جای آن ها بگذارید و سپس کاسه چرخ را در محل آن قرار دهید و مطمئن شوید که پیچ ها به طور صحیح سفت کرده اید.

تعویض لنت عقب پژو۴۰۵ را چه کسی می تواند انجام دهد؟

ما در این مقاله سعی بر این داشته ایم که اطلاعات کامل و البته ساده ای در رابطه با تعویض لنت ترمز بیان کنیم، اما باید به این موضوع مهم توجه داشته باشید که تعویض لنت علاوه بر موارد گفته شده در بالا به تجربه هم نیاز دارد، یعنی ممکن است شما به علت آن که تا به حال لنت ترمز را تعویض نکرده اید، یکی از مراحل را به اشتباه انجام دهید و این موضوع می تواند برای شما خطراتی را به دنبال داشته باشد.

مطالب پیشنهادی
معرفی انواع لنت ترمز ال 90

به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که اگر تجربه، مهارت و تخصص کافی را در تعویض لنت عقب پژو۴۰۵ ندارید، این کار را به یک تعمیرکار متخصص بسپارید تا این کار را برای شما به آسانی و در مدت زمان کوتاهی انجام دهید، لازم به ذکر است که در انتخاب تعمیر کار برای تعویض لنت ماشین هم باید به موارد بسیار مهمی توجه داشته باشید که در ادامه این نکات را بیان خواهیم کرد.

نکات مهم در هنگام انتخاب تعمیرکار تعویض لنت عقب پژو ۴۰۵

توجه داشته باشید که تعویض لنت ماشین کار بسیار ساده ای است، اما همین کار ساده به تخصص و البته مهم تر از آن تجربه نیاز دارد، پس به شما توصیه می کنیم که در هنگام انتخاب یک تعمیرکار یا تعمیرگاه به این نکات مهم توجه داشته باشید، لازم به ذکر است که علاوه بر این موارد شما باید به معتبر بودن مرکز هم توجه داشته باشید.

در یک تعمیرگاه معتبر معمولاً نیروهایی به کار گرفته می شوند که مهارت، تخصص و تجربه قابل قبولی دارند و از عهده انجام کارهایی مانند تعویض لنت ماشین به خوبی بر می آیند، توجه داشته باشید که انتخاب یک مرکز معتبر هم باعث می شود که شما هزینه مناسبی را پرداخت کنید، این در حالی است که در تعمیرگاه های غیر معتبر معمولا نظارتی بر روی هزینه ها وجود ندارد و علاوه بر این شما از کیفیت لنت تعویض شده هم مطمئن نخواهید بود و این موضوع اهمیت بسیار بالایی دارد که نباید از آن غافل شد.

تعویض لنت عقب پژو 405 در نوبشو

نوبشو

در مواردی که شما می خواهد خود اقدام به تعویض لنت عقب پژو ۴۰۵ کنید، لازم است که در ابتدا یک لنت با کیفیت را خریداری کنید و موضوع دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که حتی اگر می خواهید تعویض لنت ماشین خود را در تعمیرگاه انجام دهید، باز هم می توانید لنت ترمز را خود بخرید تا از کیفیت آن مطمئن شوید.

نوبشو بزرگترین موتور جستجوی کالا به نشانی nobesho.com  سعی بر این دارد که محصولاتی با کیفیت بالا را از طریق فروشندگان حاضر در نوبشو در اختیار مشتری های خود قرار دهد تا بتوانند این محصولات را با قیمت مناسبی خریداری کنند، این موضوع برای کسانی که قصد خرید اینترنتی را دارند، اهمیت بالایی دارد و باید به آن توجه داشته باشند.

 

Originally posted on ۰۸/۱۵/۱۳۹۹ @ ۱:۱۸ ب.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید