معرفی انواع لنت ترمز سمند

0
7856
لنت ترمز سمند در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

” معرفی انواع لنت ترمز سمند “

امروز می خواهیم موضوع انواع لنت ترمز سمند را از سری مقالات راهنمای خرید لنت ترمز مورد بررسی قرار بدهیم پس با ما همراه باشید .

تمام خودرو ها از نظر فنی از اجزا های متفاوت و مختلفی ایجاد شده اند که هر کدام از این اجزا نقش و وظیفه ای را بر دوش دارند .

یکی از اجزا مهم که بسیار از اهمیت بالایی برخوردار است سیستم ترمز است که بسیار در خودرو اثر گذار است که این سیستم ترمز خود از اجزا مختلفی ایجاد شده است مثلا : لنت ، سیلندر و…

اولین خودرو ایران که در سال ۱۳۸۱ با کمک چندین شرکت خارجی و با استفاده از تکنولوژی طراحی و آن را خلق کردند ، سمند نام گرفت .

سمند در سال ۱۳۸۱ وارد بازار شد و قرار بر این بود این خودرو جایگزینی برای خودرو پیکان باشد تا طبقه ضعیف جامعه از آن استفاده کنند اما متاسفانه به علت بالا بودن نرخ آن همچین اتفاقی رخ نداد و در عوض بیشتر جانشین پژو ۴۰۵ و پارس شدند . از نظر قطعات ، پژو ۴۰۵ و سمند دارای اشتراکات زیادی با هم هستند که میتوان برای یکی از این اشتراکات به لنت ترمز سمند اشاره کرد .

بنابراین در این مقاله میخواهیم در مورد یکی از اجزا سیستم ترمز خودرو سمند،یعنی لنت ترمز سمند بیشتر آشنایی پیدا کنید .

لنت ترمز سمند در ژورنال نوبشو

ابتدا باید بدانید که لنت ترمز به چه معناست ، لنت ترمز چیست ؟

لنت ترمز یکی از اجزا سیستم ترمز ، خودرو می باشد که شتاب منفی در خودرو ایجاد می کند که این شتاب منفی به علت ایجاد اصطکاک کاسه ترمز است. قدرت این سیستم بیشتر اوقات حدود ۱۰ برابر قدرت موتور و حتی امکان دارد بیشتر باشد.

قابل ذکر است که نیروی اصطکاک یکی از مهم ترین نیروی که در توقف خودرو موثر است ،که اصلی ترین و اساسی ترین قطعه ای که در توقف خودرو نقش دارد لنت ترمز می باشد .

لنت ترمز در انواع های مختلف به مردم ارائه شده است که بیشترین لنت ترمز مربوط به مارک و برند های ایرانی است .

لنت ترمز سمند در ژورنال نوبشو

هرآنچه که باید در مورد لنت ترمز بدانیم چیست ؟

ایران خودرو از روی پژو ۴۰۵ خودرو های زیادی را برنامه ریزی و مدل سازی کردند که از روی همین مدل ها خودرو های را ایجاد کردند و به بازار ارائه دادند که در این راستا پلت فرم پژو ۴۰۵ و سمند مانند هم هستند همچنین لنت ترمز سمند با لنت ترمز ۴۰۵ یکی هستند .

سیستم ترمز برای لاستیک های جلویی سمند از نوع دیسکی خنک شونده هستند همچنین برای لاستیک های عقبی از نوع کاسه ای می باشد .لازم به ذکر است که با تصویب قانونی در راستای اجباری شدن کیسه هوای محافظ یا همان ایربگ و به میزان کمی امنیت ماشین را بیشتر کرده است . متاسفانه با این وجود هنوز خودرو های ایرانی از امنیت کمتری برخوردار هستند و نمی توان بابت آن ها اطمینان داشت.

در نتیحه مناسب تر است که برای نگه داشتن و حفظ بیشترین کارایی سیستم ترمز و همچنین امنیت خود و سرنشینان ماشین لنت ترمز سمند اقدام به خرید از بهترین و معتبرترین برند و مارک ها کنید .

نکته بسیار مهم که لازم است به آن توجه کنید این است که هنگامی که مشاهده کردید لنت ترمز رو به اتمام است و یا تمام شده حتما در اولین فرصت نسبت به تعویض لنت ترمز سمند آن اقدام کنید . چون استفاده از ماشینی که لنت ترمز آن در حال تمام شدن و یا اتمام پیدا کرده است باعث آسیب رساندن به دیسک خودرو میشود . اگر شما دارای خودرو سمند هستید این نکته را بسیار جدی در نظر بگیرید چون با اتمام لنت ترمز سمند باعث آسیب دیدگی دیسک خودرو میشود و برای تعویض دیسک سمند باید هزینه بسیاری بپردازید .

یکی از فواید تهیه لنت ترمز سمند از مارک های با کیفیت بالا و دارای اعتبار این است که کارایی و عملکرد سیستم ترمز ماشین شما همچنین امنیت خود و سرنشینان ضمانت میکند و همچنین تضمین میکند که به قطعات و اجزا دیگر سیستم ترمز آسیبی وارد نشود .

انواع لنت ترمز چه نام دارند ؟

  • لنت ترمز ارگانیک
  • لنت های نیمه فلزی
  • لنت های تمام فلزی
  • لنت ترمز سرامیکی
مطالب پیشنهادی
خرید باتری اتمی خودرو با بهترین قیمت

لنت ترمز سمند در ژورنال نوبشو

نرخ خرید لنت ترمز چقدر است ؟

برای لنت ترمز سمند مارک های متفاوتی وجود دارد که هر کدام از این برند ها نرخ های متفاوتی دارند بنابراین نرخ خرید لنت بسیار متنوع است.

البته برای خرید کردن به بودجه شما عزیزان و یا مقدار هزینه ای که در این موضوع میخواهید صرف کنید بستگی دارد و می تواند با توجه به این قضیه لنت ترمز سمند مناسب را خریداری کنید .

لازم به ذکر است که لنت ترمز به همان اندازه که کیفیت بالاتری داشته باشد نرخ بالاتری دارد بنابراین مارک و برند های مطمئن و دارای اعتبار، بیشتر اوقات نرخ بیشتری نسبت به دیگر مارک های معمولی و درجه ۲ دارند.

پیشنهاد میکنیم شما عزیزان با گذاشتن بودجه بیشتر و هزینه کردن کمی بیشتر لنت ترمز سمند با کیفیت بالا و مطمئن خریداری کنید .

لنت ترمز سمند جلویی :

سمند مانند اکثر ماشین های که در ایران تولید میشود و ایرانی هستند، لنت جلو برای خودرو سمند و سایر خودرو های دیگر مصرف بیشتری نسبت به لنت ترمز عقب دارد و زودتر نیاز به تعویض دارد .

همچنین به این علت که لنت ترمز جلو از اهمیت بیشتری برخوردار است و مصرف بیشتری دارد ،بهای لنت ترمز جلو سمند بیشتر اوقات تنوع بیشتری نسبت به لنت عقب دارد .

لنت ترمز عقب :

همان طور که در قسمت بالایی این مقاله توضیح دادیم لنت عقب نسبت به لنت ترمز جلو سمند از اهمیت کمتری برخوردار است همچنین مصرف و نرخ کمتری دارد. معمولا زمان های لازم برای تعویض لنت ترمز به این صورت است که :

برای لاستیک های جلویی زمانی که خودرو شما بین ۲۰ کیلومتر تا ۳۰ کیلومتر قرار گرفت نیاز به تعویض لنت ترمز  دارد همچنین برای لاستیک های عقب بین ۷۰ کیلومتر تا ۹۰ کیلومتر نیاز به تعویض دارد.

ژورنال نوبشو

در پایان این مقاله از شما عزیزان که ما را همراهی کردید سپاس گذاریم ، امیدواریم این مقاله حاوی اطلاعات مفیدی برای شما عزیزان بوده باشد.

معرفی بهترین لنت ترمزهای سمند در نوبشو

لنت ترمز جلو تکستار کد ۲۱۲۰۹۰۱ مناسب برای پژو ۴۰۵، پژو پارس و سمند SE

برند:تکستار
نوع لنت:دیسکی
جنس:نیمه متالیک
محل نصب:چرخ جلو
تعداد:دو جفت
شماره فنی:۲۱۲۰۹۰۱
مناسب برای:پژو ۴۰۵ , سمند , پژو پارس

لنت ترمز جلو لیا لنت مدل S9813 مناسب برای پژو ۴۰۵ و پارس و سمند

برند:لیا لنت
نوع لنت:دیسکی
جنس:سرامیک
محل نصب:چرخ جلو
تعداد:دو جفت
نحوه اطلاع از زمان تعویض:بازدید دوره‌ای
مناسب برای:پژو ۴۰۵ , سمند , پژو پارس

لنت ترمز جلو پارس لنت مدل ۲۱۲۰۹ مناسب برای پژو۴۰۵ و سمند و پارس

برند:لنت پارس
نوع لنت:دیسکی
جنس:فلز
محل نصب:چرخ جلو
تعداد:دو جفت
مناسب برای:پژو ۴۰۵ , سمند , پژو پارس
توضیحات مدل خودروها:پژو ۴۰۵ سمند پژو پارس

لنت ترمز جلو گلد مدل ۱۰۲۰ مناسب برای پژو ۴۰۵ و پژو پارس و سمند

برند:بدون برند
نوع لنت:دیسکی
جنس:ارگانیک
محل نصب:چرخ جلو
تعداد:دو جفت
مناسب برای:پژو ۴۰۵ , سمند , پژو پارس

لنت ترمز جلو تکستار کد ۲۵۱۶۹۰۱ مناسب برای سمند SE ، سمند LX ، سورن و دنا

برند:تکستار
نوع لنت:دیسکی
جنس:نیمه متالیک
محل نصب:چرخ جلو
تعداد:دو جفت
شماره فنی:۲۵۱۶۹۰۱
مناسب برای:سمند , سورن , دنا

لنت ترمز جلو پارس لنت مدل ۲۵۱۶۹ مناسب برای سمند

برند:لنت پارس
نوع لنت:دیسکی
جنس:سرامیک
محل نصب:چرخ جلو
تعداد:دو جفت
شماره فنی:PL۲۵۱۶۹
نحوه اطلاع از زمان تعویض:ضخامت لنت اگر کمتر از ۲۰ درصد شده باشد باید به فکر تعویض آن باشیم
مناسب برای:سمند

لنت ترمز جلو تیگران مدل TRS7 مناسب برای سمند EF7

برند:تیگران
نوع لنت:دیسکی
جنس:نیمه متالیک
محل نصب:چرخ جلو
تعداد:دو جفت
نحوه اطلاع از زمان تعویض:بررسی دوره‌ای
مناسب برای:سمند

لنت ترمز جلو پارس لنت مدل ۲۱۲۰۹ مناسب برای سمند

برند:لنت پارس
نوع لنت:دیسکی
جنس:فلز
محل نصب:چرخ جلو
تعداد:دو جفت
مناسب برای:پژو ۴۰۵ , سمند , پژو پارس
توضیحات مدل خودروها:پژو ۴۰۵ پارس سمند تولید ماقبل سال ۹۰

Originally posted on ۰۶/۲۰/۱۳۹۹ @ ۴:۰۵ ق.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید